Post info


Comments 1


Author: f_24434

Assalamu'alaikum.. syukur ke hadrat ilahi.. genap 18 tahun umur sy pada pagi yg mulia ini.. selamat hari ulang tahun kelahiran buat diriku.. pasti ramai yang tertanya2 "result" spm yg baru sahaja dikeluarkan semalam.. yee.. mmg ramai yg bg mesej.. pm,, dan mcm2 lagi.. soalan yg biasa kita dgr.. "haa! dpt berapa??" , "banyak A??" , "ha cmne? cemerlang??" .. disini sy terfikirkan sesuatu.. bagaimana perasaan seseorang yang hanya mendapat result "ckup2 mkn" atau x dpt A lgsung??.. mesti sedih kan? hmm.. nak jawab cmne?? malu ada.. semua ada.. tapi bagi diri sy..?? x apela.. semua tu rezeki allah.. alhamdulillah saya amat bersyukur kerana x ada gagal.. berbanding trial.. masa trial ada gagal.. tp ada la juga "A" dan ianya amat memuaskan.. terbalik pula dengan cousin.. mesti die sedih masa trial x dpt A.. tp bila result spm pula.. alhamdulillah.. semua lulus..cousin dpt A.. tp sy x dpt pulak??yeke?? biarlah rahsia.. hahaa.. tp sy bukan lah pandai mana.. sedang2 je.. waahh kepada yg baca ni.. mesti hampa kan?? apa la x dpt A la.. itu la..ni la.. hehehe.. x ape.. sy x kisah..semua ni ujian.. cuma... biasa la..manusia.. ada "frust" skit.. skor lain.. tapi result nye lain.. jauh dari bayangan..x dpt bayang kenapa jadi mcm ni?? kenapa dpt result cmni?? kenapa?? dan kenapa?? muhasabah diri.. mungkin bnyak main kot.. x tumpu perhatian.. x serius.. belum matang..(erk?) tp skurg2nye sy dah berusaha.. :) mari kite renung2 surah al baqarah ayt 129.. yee.. mungkin sesuatu yg buruk tu baik bg kita.. allah je yg tahu.. x ape.. mybe next time allah bg rezeki yg melimpah2..apa2 pun sy nk nasihat kt kwn2.. bagi yg cemerlang.. alhamdulillah.. bagi yg kurang cemerlang.. jangan sedih.. ingat! rezeki ada dimana2.. doakan kejayaan sy dan sahabat yg lain di masa akn dtg.. amin3.. :)

1 comments:


  1. assalamualaikum...

    sy wan munirah,,,hehe...ingat ke x siapa sy.
    dpt jgk baca blog f...
    f,,,sy pom sama la,result spm x excellent.huhuhu

Followers